Új honlap

Új honlap

Kedves Érdeklődő! Iskolánk honlapja megújult, a 2018-2019-es tanévtől kezdve az új információk, híradások, beszámolók a  www.bjg.hu/ oldalon, mobilbarát verzióban is ...

Szurgent Jánosné Nagy Izabella emlékezetére (1933-2018)

Szurgent Jánosné Nagy Izabella emlékezetére (1933-2018)

Szurgent Jánosné Nagy Izabella tanárnőt hosszú betegség után életének 86. évében szeptember 4-én ragadta el a halál. A 2018. évben a negyedik olyan nagyszerű nevelőtől kell elköszönnöm, aki az...

Tanévnyitó röplabda tanár-diák mérkőzések!

Tanévnyitó röplabda tanár-diák mérkőzések!

Minden érdeklődőt szeretettel várunk 2018, szeptember 7-én, 14.15-kor  kezdődő tanár-diák röplabda mérkőzésekre! Akár játszani szeretnél, akár szurkolni, akkor itt a...

Tanév eleji tájékoztató

Tisztelettel és szeretettel üdvözlök minden batsányist a nyár végén, az új tanév kezdetén! Az alábbiakban néhány fontos információt olvashatnak a tisztelt szülők, érdeklődő tanulók a...

Közétkeztetéssel kapcsolatos fontosabb információk

Közétkeztetéssel kapcsolatos fontosabb információk

Menza információk Ingyenes és kedvezményes intézményi gyermekétkeztetés Diétás étkezés

Tankönyvosztás időpontjai

Tankönyvosztás időpontjai

Tankönyvosztás: 2018. augusztus 23. (csütörtök)   8-9 óráig     5.F - 6. F 9-10 óráig   7.F - 8.F 10-11 óráig  9.F - 9.A - 9.B 11-12...

Intézményünk az alábbi munkakörökbe várja új munkatársait

Intézményünk az alábbi munkakörökbe várja új munkatársait

angol nyelv – bármely szakos gimnáziumi tanár https://kozigallas.gov.hu/pages/jobviewer.aspx?ID=tkmi2pf3g3 fizika - bármely szakos gimnáziumi...

Lehetséges a mentőexpedíció?

Lehetséges a mentőexpedíció?

Iskolánk a 2017/18-as tanévben sikeresen pályázott az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Emberi Erőforrások Támogatáskezelő finanszírozásában az Nemzeti Tehetség Program keretében...

Ifjú programozók versenye a Batsányiban

Ajánlom
A közel két évtizedes múlttal rendelkező Logo Országos Programozói verseny idén megújult. A versenyzők ettől a tanévtől kezdve három fejlesztőkörnyezet közül választhattak: Imagine Logo vagy Scratch vagy Python programozási nyelven oldhatták meg a feladatokat. Iskolánkból 7 tanuló jutott be a 2. fordulóba, közülük Somogyi Árpád 7.f osztályos és Puskás Szilvia 5.f osztályos diák teljesített kiemelkedően, mindketten korosztályukban a negyedik helyen végeztek a megyei rangsorban.
További batsányis eredmények és a versenyről részletes beszámoló:
Versenyeredmények: 
5-6. osztályosok korcsoportjában, Scratch fejlesztő környezetben programoztak:
Puskás Szilvia 5.f megyei 4. hely, Somogyi Andrea 5.f megyei 6. hely, Pullar Tomas 5.f megyei 8. hely, Nacsa Richárd 5.f megyei 10. hely
7-8. osztályosok korcsoportjában, Imagine Logo fejlesztő környezetben programoztak:
Somogyi Árpád 7.f megyei 4. hely, Veszprémi Csongor 8.f megyei 17. hely, Somogyi Zita 7.f  megyei 22. hely
A diákok az alapokat informatik órákon tanulják, majd érdeklődésüknek megfelelően tehetséggondozó szakkörökön tovább mélyíthetik tudásukat. A diákok felkészítő tanárai Giliczéné László Kókai Mária, Gilicze Tamás és Kovács Péter.

Valamennyiüknek gratulálunk az elért eredményekhez!

Csongrád megyében két helyszínen, 57 versenyző részvételével zajlott a verseny: a Szegedi Radnóti Miklós Gimnáziumban és a Csongrádi Batsányi János Gimnáziumban.
2018. március 9-én  29 versenyző érkezett Csongrádra a Batsányi János Gimnáziumba az alábbi iskolákból:
  • Csongrádi Batsányi János Gimnázium
  • Hódmezővásárhelyi Szent József Kertvárosi Katolikus Általános Iskola
  • Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium, Szeged
  • Rókusi Általános Iskola, Szeged

A szegedi helyszínen versenyzett további 4 iskola

  • Szegedi Radnóti Miklós Gimnázium
  • SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola
  • SZTE Juhász Gyula Gyak. Ált. és Alapf. Műv. Isk. N.O.Ó.
  • Hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskola

A csongrádi helyszínen (fotók) a kísérő tanárok és szülők számára a verseny ideje alatt Szabó László tanár úr tartott laboratóriumi foglalkozást. A versenyzők a Szucsán András teremben gyülekeztek, majd az informatika 1. és technika termekben zajlott a verseny. A verseny végeztével a diákok egy rögtönzött robotika bemutatót is láthattak. A csongrádi helyszínen a verseny előkészítésében és a lebonyolításában Gilicze Tamás, Kaszás Tamás és Giliczéné László Kókai Mária vett részt, az ideérkezők fogadására önkéntes diákokat vontunk be segítőként.

A szegedi helyszínek koordinátorai Ábrahám Ferenc és Beke Ferenc tanár urak voltak.

Mindkét helyszínen 120 perc alatt kellett 3-5 feladatot megoldani. A feladatsorok korcsoportonként eltérőek voltak, de korcsoporton belül a választott programozási nyelv sajátosságaitól eltekintve ugyanaz volt a feladat. A verseny tétje a továbbjutás volt, az országos versenybizottság döntése az összesített eredménylistákból (1. korcsoport, 2. korcsoport, 3. korcsoport, 4. korcsoport)  derül ki.

Ízelítő a feladatokból:

5-6.osztályosok 7-8. osztályosok 9-12. osztályosok
Scratch Logo Python

A verseny követelményei:

A Logo-szerű  grafikai utasításainak ismerete. (I.)

A Logo-szerű gondolkodásmód, Logo-szerű algoritmusok megértési és végrehajtási képessége. (I.)

Elemi és összetett alakzatok megrajzolása, eljárások használata, eljárások paraméterezése. (I.)

Ábrák eltolása, nagyítása, elforgatása. (I.)

Sokszögek, csillagok, körök, körívek rajzolása. (I.)

Sorminták, területminták (mozaikok) rajzolása. (I.)

Rekurzív ábrák (fák, indák,spirálok, fraktálok) rajzolása. (II.)

Zárt területek befestése. (I.)

Érzékelős teknőc alkalmazása. (III.)

A szövegkezelő függvények, alkalmazásuk szöveg-feldolgozási feladatokban. (III.)

Rajzolási és szövegkezelési lehetőségek összekötése: szöveges paraméterrel vezérelt rajzolás. (III.)


Iskolánk működő ECL Nyelvvizsgahely.