Szenzoros mérések a természettudományban

Ajánlom

„Szenzoros mérések a természettudományban" című, UT-2015-0040 azonosító számú, az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által támogatott kutatási projekt az alábbiak szerint valósult meg.

Az egész tanéven végig ívelő program célja, hogy olyan lehetőséget biztosítson az együttműködő diákoknak, amelyeket tanórai keretek között csak részleteiben élhetnek át. Az ismeretek túlmutatnak a középiskolás tananyagon, de általános jelentőségűek, ötvözik a műszaki tudományterületet, kiemelten a fizikát és az informatikát. a technológiai újdonságok megismerésére irányulnak.

A kutatócsoport tagjai a nyolcosztályos gimnázium tizenegyedikesei: Androvics Márk, Gilicze Kristóf, Kordás Kristóf, Tisza Olivér, 6 éve osztálytársak valamennyien mérnöki pályára készülnek, közülük ketten már kiváló verseny eredményekkel rendelkeznek. Az új szenzoros méréstechnológia összeköti a mérnöki területeket, így hiába különböznek az egyéni célok, a használt eszközök és módszertan megegyezik

A projekt alkalmat biztosít a csapatmunkában való tevékenykedésre, és arra, hogy a diákok a projektben megszerzett ismereteiket megosszák diáktársaikkal, akár diákelőadások formájában.

A projektben tervezett eszközöket a tankerület vásárolja meg.

 

A  kutatásba programba bevont diákok, a pályázati programnak megfelelően négy területen (Szenzoros mérések, űrkutatás, modern technológiák-3D nyomtatás)  mélyedtek el, a megszerzett ismereteket megosztották diáktársaikkal.

Januárban a Mars misszió lehetőségét vizsgálták:

Diáktársaikkal együtt megnézték a Mentőexpedíció című filmet, majd Dr. Szalai Tamás csillagász, a suegedi tudományegyetem kutatója beszélgetett velük a témáról.

A Természettudományos Önképző Kör keretében  2016 január 27-én a Mars felszíni érdekességeiről, az űrlogisztikusok munkájáról, a Pathfinder küldetéséről, a hintamanőverről, az emberes utazás lehetőségéről tartottak előadást. A beszámoló és az előadások elérhetők itt.

Másik terület egy új technológiának, a 3D nyomtatásnak a megismerése:

A digitális Témahét alkalmából vállalták, hogy bemutatják a 3d nyomtatás terén megszerzett ismereteiket, tapasztalataikat.

A projektidőszak kezdetétől fogva heti rendszerességgel végeztek szenzoros méréseket az iskola meglévő mérési adatgyűjtőivel.

 

 

Projektünk az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Emberi Erőforrások Támogatáskezelő finanszírozásában, az Út a tudományhoz pályázati program keretében valósult meg.

  

Iskolánk működő ECL Nyelvvizsgahely.