Batsányis diákok a geodéziai tornyon túl

A 10.A osztály biológia-kémia tagozatos tanulói, a Kiskunsági Nemzeti Park védelme alá tartozó Bokros-pusztára bicikliztek el tanáraik kíséretében. A terület ex lege védett, és a Natura 2000 ökológiai hálózatrésze.

Bővebben...

FECSKETÁBOR 2017

Augusztus  végén a leendő ötödikesek idén is részt vehettek az immár hagyományos soltvadkerti Fecsketáborban.

A gyülekezőnél még csak egymást óvatosan figyelgető gyerekek a négy nap után igazi csapatként tértek haza. Sok közös emlék , a közös játékok, a nagy nevetések összekovácsolták őket rövid idő alatt.

A rókavadászat, a számháború, a lovastaxizás, a vízi vidámpark nyújtotta örömökön kívül, körbesétáltuk a tavat a tanösvényen és különböző tantárgyakhoz kapcsolódó játékos feladatokkal hangolódtunk az új tanévre.

 A tábor sikerrel zárult, elérte célját, pénteken már nem idegenként fogadják egymást a diákok, lesz közös téma amiről lehet a szünetekben beszélgetni és nem fog problémát okozni, hogy ki ki mellé üljön.

Jó tanulást, sikerekben és örömökben gazdag tanévet 5.F osztályosok!

Leirerné Katona Ágnes osztályfőnök

Leirer Tibor napközis tanár

Nyári tábor Soltvadkert 2017.

Ismét öt mozgalmas, élményekkel teli napot tölthettünk a Vadkerti tónál 24 batsányis diákkal, június utolsó hetében. Mivel az időjárás nagyon kegyes volt hozzánk, a legtöbb időt fürdéssel, vízibiciklizéssel, valamint különböző “vizes” játékokkal tölthettük el. Megtapasztalhatták a diákok a vízi kalandpark nyújtotta élményeket, szörfözhettek vagy akár iszapból várakat építhettek.

Bővebben...

Környezetvédelmi és ökológiai terepgyakorlaton 11. emelt biológia fakultációs diákok

A környezetvédelmi világnap alkalmával 2017.06.06-án a Csongrádi Batsányi János Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium 11.évfolyamos emelt biológia fakultációs diákjai Törökné Török Ildikó  tanárnő vezetésével 3 órás terepgyakorlaton vettek részt a csongrádi  Holt-Tisza  környékén. Az első állomáshely a Serház-zugi Holt-Tisza volt, ahol a 18 fős diákcsoport a levegő és a víz fizikai, kémiai tulajdonságait mérte meg.  Mérték Secci-koronggal a víz zavarosságát, digitális hőmérővel és hőkamarával  a levegő , a víz hőmérsékletét, Geiger-Müller számláló elvén működő radioaktivitásmérő műszerrel a radioaktivitást, multiméterrel a levegő páratartalmát, az adott területen lévő fényintenzitást, hőmérsékletet,  zajszintet, a vízanalizáló koferrel a víz pH-ját, ammónim-, foszfát, nitrit-és nitráttartalmát, összkeménységét. Vízmintát is gyűjtöttek szakszerű eljárással, amely további vizsgálatára az iskolai diáklaboratóriumban kerül sor (fotók).

Bővebben...

Idegen nyelvi mérés 2017. Iskolai eredmények összesítése

A mérésről

A 2016/2017-es tanévben harmadik alkalommal került sor az idegen nyelvi mérés lebonyolítására.

Az idegen nyelvi mérés célja elsősorban az, hogy az iskolákat szembesítse saját nyelvoktatásuk eredményességével. Az idegen nyelvi mérés azt méri, hogy az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanuló 6. és 8. évfolyamos tanulók nyelvtudása megfelel-e a tantervi követelményekben előírt KER (Közös Európai Referenciakeret) szerinti szinteknek. 6. évfolyamon a tanulók A1-es szintű, 8. évfolyamon A2-es szintű feladatlapot töltöttek ki. Annak a tanulónak a nyelvtudása felel meg az adott KER szerinti szintnek, aki a feladatlapon elérhető maximális pontszám 60 százalékát elérte. 

Bővebben...

Iskolánk működő ECL Nyelvvizsgahely.