Lányok napja a Szegedi Tudományegyetemen
Április 28-án, csütörtökön öt lelkes lány indult el a Lányok Napja nevű rendezvényre, Horváth Chiara, Tóth Klaudia, Dávid Claudia, Pauló Virág Tímea és én (Megyeri Edit), valamint Giliczéné László Kókai Mária tanárnő.
A Szegedi Tudományegyetem Informatikai karára érve, Dr. Csendes Tibor üdvözölte a megjelenteket.
Pár szóban elmondta, hogy milyen az informatikusok élete az egyetemen, milyen munkahelyeken lehet elhelyezkedni. Ez után rátért arra a problémára, hogy kevés az informatikus nem csak Magyarországon, hanem több nagyobb országban is, például Angliában. Majd az informatikus nők hiányával kapcsolatban mondott sokkoló adatokat. A nők jelenléte ebben a szakmában azért is fontos, mert más oldalról közelítik meg a megoldandó problémát.
Az intézetvezető után Kocsorné Sebő Mariann a rendezvény házigazdája, aki egyben az intézet egyik rendszergazdája is, ismertette a ránk váró programokat.
Elsőként Dr. Vincze Veronika, informatikus és nyelvész, a csapatával fejlesztett programokról beszélt, valamint bemutatta a gyakorlatban is: megadta, hogy milyen a hangulata, és ez után a program generált neki a hangulatának megfelelő posztot, üzenetet.
Ezek után Tanács Attila bemutatóján megismerkedhettünk a Google cég által létrehozott cardboard-dal. Ez egy olyan szemüveg, amivel ha megnézünk egy 360°-os videót akkor átélhetjük a virtuális valóságot, bár kívülről nagyon érdekesen fog kinézni, de ez az ott jelenlévő lányokat nem zavarta. Mindenki izgatottan várta, hogy rá kerüljön a sor és kipróbálhassa. Többféle, hasonló elven működő szemüveget is kipróbálhattunk. Az egyiken Star Wars-hoz hasonló élményt élhettünk át, és űrhajókat kellett lelőni. Egy egyetemi tanuló egy ilyen szemüveghez való programot ír. Bemutatta nekünk a munkáját. Kitért a program működésére is, valamit szívesen beszélgetett velünk a jövőbeli terveinkről.
Horányi Nóra előadása következett. Ő a robotok témakörét fejtette ki. Ezután a jelen lévő mobilrobotot mutatta be, mely tökéletesen működött, tehát kikerülte az akadályokat, falat követett, kört, négyzetet „rajzolt”. Természetesen ez a robot is programozható, tehát bármire meg lehet tanítani.
Mentás limonádés és "informatikus" sütemény után kettéválasztották a csapatot előismeretük szerint. Az egyik csapat a Scratch online felületén programozott, a másik a Unity nevű programban készített egyszerű játékot. MI batsányis lányok egy Mario-hoz hasonló kis játékot készítettünk el Unity-ben. Megépítettük a pályát, elhelyeztük a szereplőt és a begyűjtendő kincset is, majd következett a programozás. Az egyetemista fiú a kivetítőn mutatta a következő lépést, és ha kellett segítség, akkor ő vagy egyetemista diáklányok segítettek át bennünket egy-egy problémán. A végeredmény: mindenkinek a saját, egyedi játéka lett. Így már otthon is bátran próbálkozunk akár a Unity-vel, és mindannyian nyitottabbak lettünk az informatika világára.
A Lányok napját óriási pizzázással zártuk :)
- Az informatika meNŐ című írás az SZTE Eötvös kollégiumának honlapján
- További képek a galériában.