Idegen nyelvi mérés 2017. Iskolai eredmények összesítése

Ajánlom

A mérésről

A 2016/2017-es tanévben harmadik alkalommal került sor az idegen nyelvi mérés lebonyolítására.

Az idegen nyelvi mérés célja elsősorban az, hogy az iskolákat szembesítse saját nyelvoktatásuk eredményességével. Az idegen nyelvi mérés azt méri, hogy az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanuló 6. és 8. évfolyamos tanulók nyelvtudása megfelel-e a tantervi követelményekben előírt KER (Közös Európai Referenciakeret) szerinti szinteknek. 6. évfolyamon a tanulók A1-es szintű, 8. évfolyamon A2-es szintű feladatlapot töltöttek ki. Annak a tanulónak a nyelvtudása felel meg az adott KER szerinti szintnek, aki a feladatlapon elérhető maximális pontszám 60 százalékát elérte. 

A mérés két alapkészségen (olvasott szöveg értése és hallott szöveg értése) keresztül mérte a nyelvtudást. Mindkét rész csak zárt feladatokat tartalmazott.

(Forrás: Eredmények összesítése, Idegen nyelvi mérés, 2016, Oktatási Hivatal, https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/Idegennyelvimeres2016_Eredmenyek_osszesitese.pdf)

Telephelyi eredmények

6. évfolyamon 31 (1 tanuló hiányzott), míg 8. évfolyamon 29 tanuló vett részt a mérésben, mindegyikük első idegen nyelvként angolt tanul.

6. évfolyam (angol nyelv)

A tanulók a feladatrészenként maximálisan szerezhető 15 pontból az első feladatrészben (olvasott szöveg értése) átlagosan 12,26 pontot, míg a második feladatrészben (hallott szöveg értése) 12,06 pontot értek el. Az elért összpontszámok alapján átlageredményük 81% és a tanulók 97%-a megfelelt minősítést szerzett. A részletes eredményeket az alábbi diagramon foglaltuk össze.

8. évfolyam (angol nyelv)

A tanulók a feladatrészenként maximálisan szerezhető 20 pontból az első feladatrészben (olvasott szöveg értése) átlagosan 15,72 pontot, míg a második feladatrészben (hallott szöveg értése) 16,48 pontot értek el. Az elért összpontszámok alapján átlageredményük 80% és a tanulók 86%-a megfelelt minősítést szerzett. A részletes eredményeket az alábbi diagramon foglaltuk össze.

Az iskolai eredmények további, árnyaltabb elemzésére és összehasonlítására nyújt lehetőséget az Oktatási Hivatal 2017. évi országos eredményeket tartalmazó kiadványa – ennek megjelenése későbbre várható.

 

Iskolánk működő ECL Nyelvvizsgahely.