Programozói szakkör a legkisebbeknek
Az ötödikes diákokból álló PixelesProgramozók nevű csapat nevében Tóth Máté foglalja össze, hogyan is készült a csapat első pályamunkája, amelyet a C3 Szabadfogású Számítógépes Versenyre készítettek.
Az alapötlet Somogyi Árpádé volt: legyen egy "kör", ami matekozik. Ő a program teszt, vagyis a "nagyon alfa" verzióját csinálta.
Aztán jövök én (Tóth Máté) a képbe; én ezt az egész teszt verziót felturbóztam, a hátteret megváltoztattam, a szereplőn is változtattam, raktam be egy kis zenét, és írtam hozzá egy idő számláló programot. A projekt már majdnem kész volt, de akadtak rajta csiszolnivalók. Szabó Norbi a hibákon javított, ő tette a programot olyanná, hogy egyszerű és könnyen kezelhető legyen.
Maga a program egy matekozást gyakorló-fejlesztő program. Kicsiknek és nagyoknak egyaránt ajánljuk.
Sajnos nem értünk el helyezést, de nagyon jó szórakozás volt elkészíteni. A jövő évi beadandó pogramunknak már az ötlete is megvan :) .
Hogyan verbuválódik egy ilyen fiatalokból álló "fejlesztő" csapat?
A kisgyermekkori informatika egyik fontos területe a problémamegoldó gondolkodás, az algoritmusok megtervezése, egy adott programozási környezetben a program kódolása, és természetesen a szabadon szárnyaló, egyéni kreatív ötletek megvalósítása. A mi iskolánkban három, az életkori sajátosságoknak megfelelő eszközzel támogatjuk ebben a 10-12 éveseket: az Imagine fejlesztő környezet, a Scratch on-line fejlesztő környezet és a Lego robotok programozása.
Az ötödikesek informatika és technika órákon az alapokkal megismerkednek, és az érdeklődők szakköri keretekek között fejleszthetik tovább ötleteiket.
Az alábbi, ünnepek előtti animációk is Scratchben készültek: