Programozói szakkör a legkisebbeknek

Ajánlom

Az ötödikes diákokból álló PixelesProgramozók nevű csapat nevében Tóth Máté foglalja össze, hogyan is készült a csapat első pályamunkája, amelyet a C3 Szabadfogású Számítógépes Versenyre készítettek.

Az alapötlet Somogyi Árpádé volt: legyen egy "kör", ami matekozik. Ő a program teszt, vagyis a "nagyon alfa" verzióját csinálta. 

Aztán jövök én (Tóth Máté) a képbe; én ezt az egész teszt verziót felturbóztam, a hátteret megváltoztattam, a szereplőn is változtattam, raktam be egy kis zenét, és írtam hozzá egy idő számláló programot. A projekt már majdnem kész volt, de akadtak rajta csiszolnivalók. Szabó Norbi a hibákon javított, ő tette a programot olyanná, hogy egyszerű és könnyen kezelhető legyen.

Maga a program egy matekozást gyakorló-fejlesztő program. Kicsiknek és nagyoknak egyaránt ajánljuk.

Sajnos nem értünk el helyezést, de nagyon jó szórakozás volt elkészíteni. A jövő évi beadandó pogramunknak már az ötlete is megvan :) .

 

Hogyan verbuválódik egy ilyen fiatalokból álló "fejlesztő" csapat?

A kisgyermekkori informatika egyik fontos területe a problémamegoldó gondolkodás, az algoritmusok megtervezése, egy adott programozási környezetben a program kódolása, és természetesen a szabadon szárnyaló,  egyéni kreatív ötletek megvalósítása. A mi iskolánkban három, az életkori sajátosságoknak megfelelő eszközzel támogatjuk ebben a 10-12 éveseket: az Imagine fejlesztő környezet, a  Scratch on-line fejlesztő környezet és a Lego robotok programozása. 

Az ötödikesek informatika és technika órákon az alapokkal megismerkednek, és az érdeklődők szakköri keretekek  között fejleszthetik tovább ötleteiket.

Az alábbi, ünnepek előtti animációk is Scratchben készültek: 

                     

 

Iskolánk működő ECL Nyelvvizsgahely.