Szenzoros fizika mérések alapjaival ismerkedhettek pedagógusaink
2016. áprilisában intézményünk pedagógusai Gilicze Tamás tanár úr vezetésével belső továbbképzés keretében „Számítógépes mérési adatgyűjtés” című témában a fizika mérések szenzoros alapjait sajátíthattuk el. A fizika szakos kollégákon kívül biológia, matematika és a magyar szakos kollégákat is érdekelte korunk egyik legmodernebb szenzoros mérési eljárása.
A jó hangulatú délutáni műhelyfoglalkozás keretében a víz melegítése során tapasztalható hőmérsékletváltozás nyomon követésével megismerkedhettünk a szenzoros mérési eljárások alapjaival, az ehhez szükséges számítógépes program működésével, a számítógépes grafikonkészítés rejtelmeivel, a mérési hibák okainak csökkentésével.
A fizika szakos tanároknak nagyon fontos, hogy a hagyományos analóg mérések mellett ismerjék a legmodernebb digitális eljárásokat is, hiszen a technika nagy léptékű fejlődése megkívánja a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődését is, mert csak így tudja a diákokat is felkészíteni az érettségi követelményekhez igazodva a vizsgákra és a továbbtanulásra.
A matematika szakos kollégáknak szintén fontos a természettudományos tantárgyak fejlődésének nyomin követése, hiszen ők tanítják a jövő mérnökeinek, természettudósainak a matematikai gondolkodás és számítások alapjait.
Nagyon fontos, hogy a természettudományokat tanító tanárok az egyes részterületek kapcsolódási pontjait ismerjék, a tantárgyi kooperációban segítsenek diákjainak, mert a természettudomány a természetben, az élővilágban és a gyakorlatban is „egy és oszthatatlan”. A szenzoros mérések segítenek a különböző tantárgyak ismereteit összekapcsolni, hiszen nemcsak a fizika mérések, hanem a kémia és a biológia (biokémia, biofizika) kísérletek során is széles skálán alkalmazhatóak. Ezeknek az eljárásoknak az alkalmazása nemcsak lehetőség, hanem a jövőben elvárás lesz a pedagógusoktól és a jelenleg még diákoktól, akikből később nemzetünk szakemberei válnak.
A beszámolót készítette: Törökné Török Ildikó biológia-fizika szakos pedagógus