G-nap a batsányiban
Idén is a gravitációhoz kapcsolódó játékos kísérletekkel és különleges helyszíneken zajló kísérletek videófelvételeivel tettük emlékezetessé a G-napot.
A diákok saját tapasztalat alapján "érezhették", hogy nem mindegy melyik bolygón akarnak megemelni egy 10 kg-os vödröt, ugyanis egyforma tömegű testek megemeléséhez különböző bolygókon különböző nagyságú erő szükséges.
Fizika órákon több módszerrel is megmérték a gravitásciós gyorsulás értékét a diákok, így előkerült a szertárból a Párkányi-féle ejtőgép, a matematikai inga, a Whiting-féle deszkás inga és az Audacity számítógépes mérőprogramot is használták.
Földünk lakói emberek, állatok, robotok ...
Programozás csak lányoknak!
Projektünkkel a következő hipotézist igyekeztük igazolni: A programozás nem kizárólag a monitor előtt zajló öncélú tevékenység, hanem a technológia működtetésének eszköze is és a lányok számár is nyitott az informatikus pálya.
A villamosenergia jövője
Az iskolánkban megvalósuló Út a tudományhoz projekt a kutatásba bevont diákok fejlődési igényeit, az egymástól való tanulás szükségességét szem előtt tartva, az ismeretszerzés, innováció, alkotó, gyakorlatorientált tevékenységet helyezte a projekt középpontjába. Két fő téma köré csoportosult tevlékenységük, az egyik a Vízzel hajtott rakéta mérési adatgyűjtő rendszerea másik az Okos hálózatok, a SmartGrid témaköre, ami napjaink globális kihívásához a változó elektromos energia igények kiszolglásához kapcsolódik.
Az iskolának az a feladata, hogy a kérdezést természetes és leküzdhetetlen szokásunkká tegye
Azért jártok a mi iskolánkba, hogy tanuljatok látni, tanuljátok megérteni a világot, tanuljatok kérdezni. Kérdezni, hiszen Örkény szerint az iskolának az a feladata, hogy a kérdezést természetes és leküzdhetetlen szokásunkká tegye. Bizonyára mindannyian más-más módon értékelitek ezt a tanévet, valamennyiünknek más miatt marad emlékezetes. Kinek azért, mert ez volt az első, kinek az utolsó éve. Valakinek egy-egy verseny marad felejthetetlen, valakinek az osztálykirándulás, a barátok, a jó hangulatú tartalmas órák teszik értékessé.
Ezekkel a szavakkal szólt diákjankhoz Kiss Attila igazgató úr, majd a dicséretek sora következett.