G-nap a batsányiban

Idén is a gravitációhoz kapcsolódó játékos kísérletekkel és különleges helyszíneken zajló kísérletek videófelvételeivel tettük emlékezetessé a G-napot.

A diákok saját tapasztalat alapján "érezhették", hogy nem mindegy melyik bolygón akarnak megemelni egy 10 kg-os vödröt, ugyanis egyforma tömegű testek megemeléséhez különböző bolygókon különböző nagyságú erő szükséges. 

Fizika órákon több módszerrel is megmérték a gravitásciós gyorsulás értékét a diákok, így előkerült a szertárból a Párkányi-féle ejtőgép, a matematikai inga, a Whiting-féle deszkás inga és az Audacity számítógépes mérőprogramot is használták.

Bővebben...

Földünk lakói emberek, állatok, robotok ...

Három tehetségműhely fogott össze, hogy diákjaink az emberek és állatok között ősidők óta kialakult szövetséget kutassák, együtt fedezzék fel, hogy ez a kérdéskör hogyan illeszthető mai modern, gépesített világunkba és saját életükbe, jövőjükbe.
Egymás mellett, de egymás munkáját figyelemmel követve dolgotak a lányok, a tapasztaltabb és a még csak egy éve robottechnikával foglalkozók műhelye. A kiválasztott téma új utakra terelte őket, elősegítve, hogy érdeklődési területük szélesedjen.

Bővebben...

Programozás csak lányoknak!

Projektünkkel a következő hipotézist igyekeztük igazolni: A programozás nem kizárólag a monitor előtt zajló öncélú tevékenység, hanem a technológia működtetésének eszköze is és a lányok számár is nyitott az informatikus pálya.

Bővebben...

A villamosenergia jövője

Az iskolánkban megvalósuló Út a tudományhoz projekt a kutatásba bevont diákok fejlődési igényeit, az egymástól való tanulás szükségességét szem előtt tartva, az ismeretszerzés, innováció, alkotó, gyakorlatorientált tevékenységet helyezte a projekt középpontjába. Két fő téma köré csoportosult tevlékenységük, az egyik a Vízzel hajtott rakéta mérési adatgyűjtő rendszerea másik az Okos hálózatok, a SmartGrid témaköre, ami napjaink globális kihívásához a változó elektromos energia igények kiszolglásához kapcsolódik.

 

Bővebben...

Az iskolának az a feladata, hogy a kérdezést természetes és leküzdhetetlen szokásunkká tegye

Azért jártok a mi iskolánkba, hogy tanuljatok látni, tanuljátok megérteni a világot, tanuljatok kérdezni. Kérdezni, hiszen Örkény szerint az iskolának az a feladata, hogy a kérdezést természetes és leküzdhetetlen szokásunkká tegye. Bizonyára mindannyian más-más módon értékelitek ezt a tanévet, valamennyiünknek más miatt marad emlékezetes. Kinek azért, mert ez volt az első, kinek az utolsó éve. Valakinek egy-egy verseny marad felejthetetlen, valakinek az osztálykirándulás, a barátok, a jó hangulatú tartalmas órák teszik értékessé.

Ezekkel a szavakkal szólt diákjankhoz  Kiss Attila igazgató úr, majd a dicséretek sora következett.

Bővebben...

Iskolánk működő ECL Nyelvvizsgahely.