Ifjú programozók versenye a Batsányiban
Valamennyiüknek gratulálunk az elért eredményekhez!
- Csongrádi Batsányi János Gimnázium
- Hódmezővásárhelyi Szent József Kertvárosi Katolikus Általános Iskola
- Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium, Szeged
- Rókusi Általános Iskola, Szeged
A szegedi helyszínen versenyzett további 4 iskola
- Szegedi Radnóti Miklós Gimnázium
- SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola
- SZTE Juhász Gyula Gyak. Ált. és Alapf. Műv. Isk. N.O.Ó.
- Hódmezővásárhelyi Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskola
A csongrádi helyszínen (fotók) a kísérő tanárok és szülők számára a verseny ideje alatt Szabó László tanár úr tartott laboratóriumi foglalkozást. A versenyzők a Szucsán András teremben gyülekeztek, majd az informatika 1. és technika termekben zajlott a verseny. A verseny végeztével a diákok egy rögtönzött robotika bemutatót is láthattak. A csongrádi helyszínen a verseny előkészítésében és a lebonyolításában Gilicze Tamás, Kaszás Tamás és Giliczéné László Kókai Mária vett részt, az ideérkezők fogadására önkéntes diákokat vontunk be segítőként.
A szegedi helyszínek koordinátorai Ábrahám Ferenc és Beke Ferenc tanár urak voltak.
Mindkét helyszínen 120 perc alatt kellett 3-5 feladatot megoldani. A feladatsorok korcsoportonként eltérőek voltak, de korcsoporton belül a választott programozási nyelv sajátosságaitól eltekintve ugyanaz volt a feladat. A verseny tétje a továbbjutás volt, az országos versenybizottság döntése az összesített eredménylistákból (1. korcsoport, 2. korcsoport, 3. korcsoport, 4. korcsoport) derül ki.
Ízelítő a feladatokból:
5-6.osztályosok | 7-8. osztályosok | 9-12. osztályosok |
Scratch | Logo | Python |
A verseny követelményei:
A Logo-szerű grafikai utasításainak ismerete. (I.)
A Logo-szerű gondolkodásmód, Logo-szerű algoritmusok megértési és végrehajtási képessége. (I.)
Elemi és összetett alakzatok megrajzolása, eljárások használata, eljárások paraméterezése. (I.)
Ábrák eltolása, nagyítása, elforgatása. (I.)
Sokszögek, csillagok, körök, körívek rajzolása. (I.)
Sorminták, területminták (mozaikok) rajzolása. (I.)
Rekurzív ábrák (fák, indák,spirálok, fraktálok) rajzolása. (II.)
Zárt területek befestése. (I.)
Érzékelős teknőc alkalmazása. (III.)
A szövegkezelő függvények, alkalmazásuk szöveg-feldolgozási feladatokban. (III.)
Rajzolási és szövegkezelési lehetőségek összekötése: szöveges paraméterrel vezérelt rajzolás. (III.)
- A verseny hivatalos weboldala
- A 2017/2018-as tanév versenykiírása
- A regionális forduló csongrádi helyszínén készült fotók.
- Korábbi évek feladatsorai (csak Logo)