"A jövő fejlesztő mérnökei találkoztak a Bányaiban"

Ajánlom

A versenyen Barta Ádám, Kiss Dávid és Kiss Máté 8.f osztályos tanulók képviselték  a Csongrádi Batsányi János Gimnáziumot és országos 11. helyezést értek el.

A jövő fejlesztőmérnökei közül sokan ott voltak a Bányaiban a versenyen, hiszen ezek a diákok valószínűleg a most megszerzett tudásukat és motivációjukat felhasználva az informatikai, mérnöki pályán fognak elhelyezkedni. Az a tudás, amit megszereztek jelentős előnyhöz juttatja őket a későbbi tanulási útjuk során.
Nemzetközi összehasonlításban a magyar diákok a robotprogramozás terén felveszik a versenyt bármely más ország hasonló korú diákjaival.

 Erről győznek meg minket azok a robotika sikerek, amelyeket a közelmúltban több világversenyen értek el diákjaink. A versenyen résztvevő iskolák folyamatosan bővülő köre pedig azt bizonyítja, hogy az eszköz és módszer nem csak néhány kiválasztott iskola hobbija, hanem lelkes tanárok irányításával gyökeresen átalakíthatja az informatikaoktatást.

A verseny leírása: 

2018. április 14-én (szombaton) a kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium megrendezte a IX. Robotprogramozó országos csapatverseny döntőjét a közoktatás 5-8. évfolyamára járó diákok számára.A versenyre az idei évben 106 csapat nevezett, ami az eddigi országos csúcs, és a hazai szervezésű versenyek közül a kecskeméti a legnagyobb. A három regionális döntő legjobb robotprogramozó csapatai érkeztek a döntőre. A 2010-ben megrendezett első verseny óta minden évben nőtt a résztvevők száma. Egyre több iskola ismeri fel, hogy a jövő mérnökeinek képzését, motiválását a műszaki tudományok felé már kisiskolás korban el kell kezdeni.

A versenyen MINDSTORMS robotokat kell a csapatoknak programozni. Egy nagyméretű tesztpályán különböző akadályok és vonalhálózat között kell a konstrukcióknak manőverezni úgy, hogy megoldják a néha mérnöki és informatikai szempontból sem egyszerű feladatokat. A robotok önállóan működnek, nincs távirányítás. A vezérlő programokat a diákok írják számítógépen, majd a robotra feltöltve a programot, az már önállóan hajtja végre az utasításokat. Érzékelőivel képes tájékozódni a környezetében és a külső szemlélő számára már-már intelligensnek tűnő viselkedést is tud produkálni. Mindezt 5-8. évfolyamos diákok által készített algoritmusok alapján

(forrás: Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium honlapja)

További hivatkozások:

 

Iskolánk működő ECL Nyelvvizsgahely.