Erasmus+ tapasztalataim Spanyolországból

Ajánlom

2017. márciusában Spanyolországban az IfeL Institut für europäische Lehrerfortbilgung UG által szervezett Project Management for Cross-cultural Exchange Projects in Europe kurzuson vehettem részt Erasmus+ támogatással.

Mobilitásom elsődleges célja volt, hogy jobban megértsem az európai projektek kivitelezését, fejlesztését, tervezését és irányítását, más országok gyakorlati tapasztalatai alapján is.

Másodlagos célom volt európai szakmai kapcsolatok létesítése, mely szintén sikeres volt, hisz a képzés helyszínén dolgoztuk ki leendő partnereinkkel (Dánia-koordinátor, Észtország, Horvátország, Törökország, Magyarország) közösen a Square Eyed Students KA2 projekt programját, együttműködésünk alapját, mely illeszkedik intézményünk céljaihoz, tanulóink érdeklődési köréhez. A képzés kapcsán feladatunk volt egy fiktív Erasmus pályázat elkészítése, mi azonban - több résztvevővel - inkább egy valós partnerségen dolgoztunk, mely végül pályázati dokumentációként beadásra került. A személyesen végzett közös munka kapcsán megismerhettük egymás munkamódszereit, a képzés után együtt dolgoztunk közös, megosztott dokumentumokban, online kapcsolattartás kapcsán kialakult a végleges, tervezett programterv is. Természetesen a projekt tervezésben az, amit a képzésen tanultam, jelentősen megkönnyítette munkánkat, hiszen egyfajta folyamatos visszajelzést, mentorálást kaptunk a munkánkat illetően.

A projekt az iskola nemzetköziesítését nagyban segítette, hiszen egy nyertes pályázat esetén nemcsak 6 pedagógus kollégámnak lesz lehetősége további módszertani fejlődésre, jógyakorlatok gyűjtésére, hanem mintegy 13 tanulónak is lehetősége lesz az angol, mint idegen nyelv gyakorlására miközben valódi európai diákkapcsolatokat építhetnek.

Tapasztalatom szerint az idegen nyelvű továbbképzés előtt javasolt az idegen nyelvi tudás felfrissítése, fejlesztése, akár újabb mobilitás útján. Saját nyelvi kompetenciám fejlesztésére utóbbi időben jobban odafigyeltem, érdemes volt, hisz a munkanyelv az angol volt. Mi magyarok nem vagyunk eléggé nyitottak, ugyanakkor vagyunk olyan jól képzettek, mint nyugat-európai kollégáink, sőt, sokszor kreatívabbak is.

Mint minden továbbképzési helyszínt, így a számomra különleges Tenerifét is törekedtem jól megismerni, megtalálni kulturális, természeti, kulináris, helyi értékeit. Így szabadidőm minden percét jól megtervezve és kihasználva láthattam delfineket, sokat sétálhattam Los Christianosban és Los Americanosban, a környéken kerékpározhattam. De szervezett program volt Arafoba, ahol borkóstoláson, ahol megkóstolhattuk a helyi ételkülönlegességeket és édességet. De (többször is) felsétáltam a Montana Chayofita-ra, ahonnan elképesztő kilátás tárult elém. Szinten szervezett úton sétálhattam La Laguna ősi utcáin, de a Teide-Vilaflor-Garachico-Masca útvonal turistalátványosságai is felejthetetlen számomra.

Összegezve az elmúlt egy hetet, megállapítottam, hogy európai kapcsolatrendszerem bővült, idegen nyelvi kompetenciám egyértelműen fejlődött. A képzés nemcsak a nyelvtudásom fejlesztésére biztosított lehetőséget, hanem megismerhettem más európai országból érkező kollégák eredményes projektjeit, az oktatásban alkalmazott jó gyakorlatait. Új, a helyszínen előkészített Erasmus projekttel tértem haza.

Iskolánk működő ECL Nyelvvizsgahely.