Pénzügyi Oktatási Program Tanulmányi Verseny (POPTV) 2013

Ajánlom

A Pénzügyi Oktatási Program (POP) órák keretein belül az osztályunk két csoportra bontva tanulhatott a bankrendszerről, az adózásról vagy épp a mindennapi pénzügyeink intézéséről: mindarról, ami hasznos lehet majd az életben.

Április elején Kovács Péter tanár úr értesítette a csoportot a POPTV-ről, ami az oktatási programhoz kapcsolódó csapatverseny. Körbekérdezte az osztályt, hogy ki szeretne részt venni. Így alakult meg bjg nevű csapatunk a következő tagokkal: Justin Petra, Berkes Bernadett, Faragó Zoltán és Sáfrány Anna. Összesen 207 csapat nevezett.

„A POPTV megrendezésével a Pénzügyi Oktatási Programot támogató Pénziránytű Alapítvány szándéka egy olyan ismeretterjesztő - oktató jellegű, a POP program oktatásában részt vevő középiskolák számára kiírt országos verseny megrendezése, amely mind az ifjúság, mind a tanárok számára fontos és hasznos információkat közvetít. Célja, hogy a gazdaság látszólag bonyolult folyamatait egyszerű, könnyen érthető formában tárja a fiatal generáció elé, megvilágítva az első hallásra nehezen érthető gazdasági fogalmakat és összefüggéseket. A program – ennek keretén belül pedig a verseny - során megszerzett tudás egy életen át elkísér, hiszen későbbi pénzügyi döntéseink sikere múlhat azon, hogy tisztában vagyunk-e az alapvető gazdasági összefüggésekkel.”

A verseny két részből állt: I. rész: két online kvíz forduló: 2013. április 22-én és 29-én, valamint a II. rész: tőzsdejáték: 2013. április 11 és május 10. között. Az online kvíz fordulók során a feladat két egymást követő, egyenként 50 kérdést tartalmazó teszt kitöltése volt, melyben a csapatok bizonyíthatták a POP által érintett témakörökben az általános pénzügyi - gazdasági ismeretekkel kapcsolatos tudásukat.

A tőzsdejáték a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) közreműködésével működtetett, a tőzsdei kereskedést egyszerűsített körülmények közt bemutató, megismertető játék. Ennek során a budapesti értéktőzsde részvényeivel lehetett kereskedni, a cél a csapat rendelkezésére bocsátott virtuális 2 millió Ft-tal minél nagyobb eredmény elérése volt. Mindezt az alapvető részvénykereskedési stratégiák alkalmazásával kellett megoldani.

A két részfeladattal elért pontszámok összesítése után dőlt el, hogy melyik csapatok lesznek díjazva. Az igazat megvallva abban reménykedtünk, hogy talán sikerülhet elérnünk a negyedik helyet, ugyanis a díj Aquapark belépő volt. Arról viszont álmodni sem mertünk volna, hogy amikor rákattintunk az eredményhirdetésre mutató linkre, a mi csapatunk lesz az első helyen. Mondanom sem kell, hogy hatalmas volt az öröm.

Várnunk kellett pár hetet, amíg felvették velünk a kapcsolatot és elintéztük a papírmunkákat, de mindezek után megkaptuk az asztali számítógépeket monitorostul, billentyűzetestül.

Az egész csapat nevében kell megemlítenem, hogy nagyon hálásak vagyunk Kovács Péter tanár úrnak a sok segítségért, támogatásért!

Sáfrány Anna Viola 12.F

Iskolánk működő ECL Nyelvvizsgahely.