Cikkek
Könyvtárhasználati vetélkedő Szentesen
9 tanulóval vettünk részt, 2 fős csapatok kialakításával (egy diák Sáfrány Ildikó 11.F osztályos tanuló egyedül vállalta a vetélkedőt, amiért a nap végén dicséretet kapott). Előre kiosztott feladat most nem volt, teljesen új típusú feladatsorokat állított össze a házigazda könyvtár. A diákjaim hiányolták is a ” bemelegítő” totót. A szervezők ügyeltek arra, hogy kevés elméleti kérdés legyen, legfőképp a gyakorlatiasság volt a szempont, hogy tudnak- e egy idegen környezetben „otthonosan mozogni” egy adott téma után búvárkodni. A könyvtár bármely forrását igénybe lehetett venni arra, (pl. zenei részleg, folyóirat nyilvántartó adatbázis, internet) hogy a helyes válaszokat be tudják írni a feladatlapra. Három különböző típusú feladatlapok voltak, melyekre egyenként fél óra volt megadva. A jól összeszokott párok közül Gugolya Vanda-Zakar Regina 11.A osztályos tanulók a 3. helyezést érték el. Hasznos és szórakoztató volt mindenki számára a délelőtt, jövőre is ott leszünk Szentesen. Akik részt vettek és dicséretben részesültek: Somodi Réka-Janó Dorina 11.A, Házverő Szabó Blanka- Kecse Nagy Ferenc 11.C, Lekrinszki Eszter- Kiss Kolett 10.B, Sáfrány Ildikó 11.F
Rendhagyó történelemóra Rákay Philippel
2015. október 22-én rendhagyó történelemórát tartott iskolánkban Rákay Philip médiaszereplő, televíziós műsorvezető az 1956-os forradalom és szabadságharc jelentőségéről és a 20. század történetében betöltött szerepéről.
A Szabadság tér ’89 című történelmi talkshow műsorvezetőjeként és kreatív producereként ismert előadó 1956 eseményeit széles történelmi perspektívába helyezte, hiszen a 2. világháború lezárásától a Rákosi-rendszer mindennapjain keresztül szó esett az 1956 utáni megtorlásokról és a rendszerváltoztatás lépéseiről is. A végzős diákok a közvetlen stílusú előadás során megismerkedhettek azokkal a kiváltó okokkal, amelyek előidézték az 1956-os forradalom és az 1989-90-es események által elindított változásokat.
OperaKaland
Egy új kulturális kezdeményezés részeként az Opera Kaland elnevezésű programban vehettünk részt június 5-én, 75 fővel a budapesti Erkel színházban.
A színház januárban küldte el felhívását, melynek célja az volt, hogy az év során elsősorban a 9. évfolyamos diákok ingyenesen juthassanak el legalább egy opera előadásra.
Erkel Ferenc Hunyadi László című operáját mintegy 27 000 általános és középiskolás diák nézhette meg országszerte május és június hónapban.
Batsányis siker anyanyelvi versenyen
A Bolyai Anyanyelvi Csapatversenyen4 fős csapatokban versenyeznek a tanulók, a feladatokat nyelvtani és irodalmi tudásuk alkalmazásával tudják a versenyzők megoldani. A verseny célja segíteni a diákok fejlesztését abban, hogy közösen, összedolgozva oldjanak meg problémákat. A versenyre jelentkezők lehetőséget kaptak arra, hogy átéljék az együttgondolkodás örömét, összemérhessék tudásukat anyanyelvi, irodalmi ismereteikről. Országosan 698 iskola 6515 csapattal vett részt idén a megmérettetésen, Csongrád megyében 23 iskola 153 csapata mérte össze a tudását. Amegyei fordulónközülük lett kategóriájukban a 7.-es évfolyamon 1. helyezett iskolánk csapata, melynek tagjai Tábori Lilla, Vígvári Tímea, Sági Péter Pál és Héjja István, felkészítőjük Kissné Kocsis Marianna tanárnő.
Egészségnap 2015
2015. október 16-án vidám egészségnap zajlott az iskolában. Sokféle, az egészséges életmódhoz kapcsolódó elméleti és gyakorlati feladattal kellett a csapatoknak megbirkózniuk, tanácsokat kaptak a tesiórai sportsérülések ellátásához, de lehetőség nyílt a vérnyomás, a testtömeg-index, és a vércukorszint mérésére, újraélesztésre, valamint igény szerinti kapcsolódó tanácsadásra. A szokásos ping-pongos ügyességi verseny mellett Banka Roxánával grandup-olhattak a diákok, és röplabdában is bizonyíthatták ügyességüket. Az elméleti jártasságot kvízek, tesztek, villámkérdések mérték. Képfelismerés a sportban való jártasságot, a népi játékokok kreativitást igényelt a csapatoktól. Tetszett a tanulóknak a laborban teljesítendő feladatok is. Az ötletes osztályfényképek galériánkban tekinthetők meg.
A két legkisebb osztálynak külön programot szerveztünk. Ők négy csapatban osztva vetélkedtek egymással.