Játékos adventi matematika verseny iskolánkban
Az adventi készülődés időszakában iskolánk 5.F és 6.F osztálya számára játékos matematikaversenyt szerveztünk, amelyben az Adventi MateKalendárium naponta megjelenő új feladatát kellett megoldaniuk, majd a megfejtést beküldeniük közel négy héten át.
Az adventi naptár új feladványát minden nap reggel tájban tudták meg a versenyzők, és csak aznap éjfélig küldhették be ennek megoldását. Mindig csak az aktuális, aznapi feladatra adott választ lehetett beküldeni, a korábbi napok feladatait nem. Így azok voltak az esélyesebbek a játék során, akik folyamatosan, naponta követték azt.
Gyakorlati életre nevelés problémamegoldó gondolkodással és a saját tapasztalás útján történő ismeretszerzéssel
Technika órákon a tevékenykedtetésen van a hangsúly, legyen az fűrészelés vagy vezérlés. Nyolcosztályos gimnáziumi osztályunk ötödikesei a robottechnika alapjaival ismerkednek meg, a hatodik és a hetedik osztályosok decemberben lombfürésszel puha nyírfa furnérból vágtak ki különböző alakzatokat. A gyerekek nagy örömmel, igyekezettel dolgoznak, sokat ügyesedett a kezük, sajnos egyre kevesebben barkácsolnak otthon, ezért is fontos, hogy sokféle eszközt, műveletet kipróbálhatnak az iskolában -összegezte a tapasztalatokat Gilicze Tamás tanár úr.
Legutóbb a gyerekek megismerték a 3D nyomtató felépítését, működési elvét és egy on-line szerkesztő program segítségével egyedi kulcstartót terveztek, a végleges verziót ki is nyomtathatták maguknak.
Frontend weboldal fejlesztés
Lesti Barnabás az Epam fiatal webfejlesztője beszélt tanulóinknak a felhasználói felületek kialakításának módszereiről, a weboldalak szerkezetéről. Mindössze 1-2 generáció választja el a mai junior szoftverfejlesztőket a középiskolásoktól, így szinte kortársuktól kaptak naprakész, releváns és hasznos információkat az IT területek iránt érdeklődő diákjaink.
„Meet the scientist” program - Beszámoló
Elsősegélynyújtó hetet tartottunk a BJG- ben
Iskolánkban a november 21-25-ei a héten került megrendezésre a már hagyományosnak mondható elsősegély hét az „Elsősegélynyújtást megtanulni gyerekjáték” jelmondattal. Minden nap a 2-3.szünetben 1-1 szituáció került bemutatásra. Hétköznapi helyzeteket imitáltunk, élethű sebekkel, és azt is bemutattuk, mindezt hogyan kell ellátnia egy laikus elsősegélynyújtónak.