Cikkek
Negyedik alkalommal nyertük el a SZTE TTIK Kutatóiskolája címet
Hazai és határon túli iskolák nyújthatták be pályázatukat, amelyben a természettudományok, a műszaki és informatika területén eddig elért eredményeik mellett e tanévre vonatkozó terveiket is le kellett írni.
Az ünnepélyes eredményhirdetésre december 15-én került sor. A Csongrádi Batsányi János Gimnázium projektje a Hőtúra nevet kapta, célja a hőmérsékletmérés, a hőmérsékletváltozás nyomonkövetése hagyományos, szenzoros és hőkamerás módszerekkel, saját IoT eszköz építésével.
A CSONGRÁDI BATSÁNYI JÁNOS GIMNÁZIUM, SZAKGIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM 2017/2018. ÉVI HÍRLEVELE
Megjelent a 2017/2018. évi hírlevelünk.
Kiváló – Bánk bán - előadás az Erkel Színházban
2017. május 5-én Budapesten Erkel Ferenc méltán híres operáját – Bánk bán - volt lehetőségünk megtekinteni az Erkel Színházban. Az újabb operakalandos utunkon két osztállyal vettünk részt (9/A és 10/A), így 41 fővel utaztunk fel Budapestre, hogy Katona József egyik legismertebb darabját megnézhessük. A nap folyamán természetesen még lehetőségünk volt elmenni a közeli Rendőrmúzeumba illetve a Petőfi Irodalmi Múzeumban is részt vettünk a Ki vagyok én? elnevezésű tárlatvezetésen, így maximálisan igyekeztünk kihasználni fővárosunk adta kulturális lehetőségeket.
A LegoKockák Lodzban versenyeztek
Az FLL verseny témája ebben az évben a víz, és a víz körforgása volt, az emberi felhasználás szemszögéből vizsgálva. A verseny összetett, az eredmény a robotjáték pontértékéből, a robot programozás zsűri általi értékeléséből, a kutatási feladat bemutatásából és a csapatmunka eredményéből tevődik össze.
Tóth S. Máté így emlékszk vissza az idei FLL-re:
A verseny hazai fordulójára novemberben kezdtünk el készülni. Igyekeztünk mindent beleadni programozás és kutatómunka terén is. A csapatot két részre osztottuk, hárman programoztunk, hárman dolgoztunk a kutatómunkán.
G-nap a batsányiban
Idén is a gravitációhoz kapcsolódó játékos kísérletekkel és különleges helyszíneken zajló kísérletek videófelvételeivel tettük emlékezetessé a G-napot.
A diákok saját tapasztalat alapján "érezhették", hogy nem mindegy melyik bolygón akarnak megemelni egy 10 kg-os vödröt, ugyanis egyforma tömegű testek megemeléséhez különböző bolygókon különböző nagyságú erő szükséges.
Fizika órákon több módszerrel is megmérték a gravitásciós gyorsulás értékét a diákok, így előkerült a szertárból a Párkányi-féle ejtőgép, a matematikai inga, a Whiting-féle deszkás inga és az Audacity számítógépes mérőprogramot is használták.