Jól húzták a csongrádiak Győrben

De nem a nótát, hanem az ergométert („beltéri evezőgép” – laikus szóhasználattal), a 28. Magyar Ergométeres Országos Bajnokságon, február utolsó hétvégéjén, Győrben. A Csongrádi Vízügyi Sport Egyesületből 1. helyezett lett Giricz Tamás (10.a, FI, könnyűsúly), 3. Kálmán Dávid (10.a, FS, II) 4. helyezett Szili Dorina (12.a, NI). 

Bővebben...

A magyarokról és a természetről disputáztak

A hétvégén rendezték meg 34 csapat részvételével Debrecenben az országos disputaversenyt, melyen iskolánk tanulói színvonalasan szerepeltek. A verseny 1. korcsoportjának tételmondata az Érdemes beavatkozni a természetbe és ennek tagadása volt. A 2. korcsoport versenyzőinek arról kellett meggyőzniük a bírókat, hogy A magyarok inkább keletiek-e, mint nyugatiak. 

Bővebben...

„ Az összedolgozás képessége az egyik legnagyobb érték az életben”

A Bolyai Matematika Verseny résztvevői sokat fejlődhetnek a felkészülés és a verseny folyamán is. A csapattársainkra és a saját tudásunkra támaszkodva kell megoldaniuk a feladatokat.
A legtöbb feladat feleletválasztós volt, kivéve az utolsót, amit ki kellett dolgozni. A feladatok megoldására 60 perc állt rendelkezésünkre.A diákok 4 fős csapatokban nevezhetnek. 

Bővebben...

Negyedik alkalommal nyertük el a SZTE TTIK Kutatóiskolája címet

Hazai és határon túli iskolák nyújthatták be pályázatukat, amelyben a természettudományok, a műszaki és informatika területén eddig elért eredményeik mellett e tanévre vonatkozó terveiket is le kellett írni.

Az ünnepélyes eredményhirdetésre december 15-én került sor. A Csongrádi Batsányi János Gimnázium projektje a Hőtúra nevet kapta, célja a hőmérsékletmérés, a hőmérsékletváltozás nyomonkövetése hagyományos, szenzoros és hőkamerás módszerekkel, saját IoT eszköz építésével.

Bővebben...

A LegoKockák Lodzban versenyeztek

Az FLL verseny  témája ebben az évben a víz, és a víz körforgása volt, az emberi felhasználás szemszögéből vizsgálva. A verseny összetett, az eredmény a robotjáték pontértékéből, a robot programozás zsűri általi értékeléséből, a kutatási feladat bemutatásából és a csapatmunka eredményéből tevődik össze.

Tóth S. Máté így emlékszk vissza az idei FLL-re:

A verseny hazai fordulójára novemberben kezdtünk el készülni. Igyekeztünk mindent beleadni programozás és kutatómunka terén is. A csapatot két részre osztottuk, hárman programoztunk, hárman dolgoztunk a kutatómunkán. 

Bővebben...

Iskolánk működő ECL Nyelvvizsgahely.