Cikkek
Környezetvédelmi és ökológiai terepgyakorlaton 11. emelt biológia fakultációs diákok
A környezetvédelmi világnap alkalmával 2017.06.06-án a Csongrádi Batsányi János Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium 11.évfolyamos emelt biológia fakultációs diákjai Törökné Török Ildikó tanárnő vezetésével 3 órás terepgyakorlaton vettek részt a csongrádi Holt-Tisza környékén. Az első állomáshely a Serház-zugi Holt-Tisza volt, ahol a 18 fős diákcsoport a levegő és a víz fizikai, kémiai tulajdonságait mérte meg. Mérték Secci-koronggal a víz zavarosságát, digitális hőmérővel és hőkamarával a levegő , a víz hőmérsékletét, Geiger-Müller számláló elvén működő radioaktivitásmérő műszerrel a radioaktivitást, multiméterrel a levegő páratartalmát, az adott területen lévő fényintenzitást, hőmérsékletet, zajszintet, a vízanalizáló koferrel a víz pH-ját, ammónim-, foszfát, nitrit-és nitráttartalmát, összkeménységét. Vízmintát is gyűjtöttek szakszerű eljárással, amely további vizsgálatára az iskolai diáklaboratóriumban kerül sor (fotók).
2017-2018. tanév ideiglenes felvételi listája

- matematika-fizika tagozat tanulmányi kód: 10
- biológia-kémia tagozat tanulmányi kód: 11
- földrajz-informatika tagozat tanulmányi kód: 13
- humán tagozat tanulmányi kód: 12
- idegenforgalmi tagozat tanulmányi kód: 21
Kiváló szereplés a Kistérségi népdalversenyen
Iskolánk 6. osztályos diákjai (Kis Orsolya és Hekkel Zita) I. helyezést értek el, felsős, csoportos kategóriában a Kistérségi népdalversenyen, melyet a csongrádi Piroskavárosi Általános Iskolában rendeztek meg 2018. március 7-én a Piroskavárosi napok keretén belül. Ez az év jubileumi év is volt egyben, hiszen pontosan 20 évvel ezelőtt indította útjára ezt a rendezvényt Feketéné Túri Margit, az iskola volt tanítónője.
Első a segély
Noha október 16-a az újraélesztés napja, mégis sokan nem tudják, hogyan kell szakszerűen újraéleszteni. E probléma megoldásában is segített Papp Márió, a Vöröskereszt aktivistája,az Országos Mentőszolgálat dolgozója, aki a 9.A és 9.B osztálynak tartott előadást.
Október 12-én – röpke 3 óra alatt – ismerkedtünk az elsősegélynyújtás elméletével és gyakorlatával. Így megtanultuk, hogyan kell szakszerűen megvizsgálni és újraéleszteni a klinikai halál állapotába került beteget.
Idegen nyelvi mérés 2017. Iskolai eredmények összesítése
A mérésről
A 2016/2017-es tanévben harmadik alkalommal került sor az idegen nyelvi mérés lebonyolítására.
Az idegen nyelvi mérés célja elsősorban az, hogy az iskolákat szembesítse saját nyelvoktatásuk eredményességével. Az idegen nyelvi mérés azt méri, hogy az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanuló 6. és 8. évfolyamos tanulók nyelvtudása megfelel-e a tantervi követelményekben előírt KER (Közös Európai Referenciakeret) szerinti szinteknek. 6. évfolyamon a tanulók A1-es szintű, 8. évfolyamon A2-es szintű feladatlapot töltöttek ki. Annak a tanulónak a nyelvtudása felel meg az adott KER szerinti szintnek, aki a feladatlapon elérhető maximális pontszám 60 százalékát elérte.