Új honlap
Kedves Érdeklődő! Iskolánk honlapja megújult, a 2018-2019-es tanévtől kezdve az új információk, híradások, beszámolók a www.bjg.hu/ oldalon, mobilbarát verzióban is ...
Szurgent Jánosné Nagy Izabella emlékezetére (1933-2018)
Szurgent Jánosné Nagy Izabella tanárnőt hosszú betegség után életének 86. évében szeptember 4-én ragadta el a halál. A 2018. évben a negyedik olyan nagyszerű nevelőtől kell elköszönnöm, aki az...
Tanévnyitó röplabda tanár-diák mérkőzések!
Minden érdeklődőt szeretettel várunk 2018, szeptember 7-én, 14.15-kor kezdődő tanár-diák röplabda mérkőzésekre! Akár játszani szeretnél, akár szurkolni, akkor itt a...
Tanév eleji tájékoztató
Tisztelettel és szeretettel üdvözlök minden batsányist a nyár végén, az új tanév kezdetén! Az alábbiakban néhány fontos információt olvashatnak a tisztelt szülők, érdeklődő tanulók a...
Közétkeztetéssel kapcsolatos fontosabb információk
Menza információk Ingyenes és kedvezményes intézményi gyermekétkeztetés Diétás étkezés
Tankönyvosztás időpontjai
Tankönyvosztás: 2018. augusztus 23. (csütörtök) 8-9 óráig 5.F - 6. F 9-10 óráig 7.F - 8.F 10-11 óráig 9.F - 9.A - 9.B 11-12...
Intézményünk az alábbi munkakörökbe várja új munkatársait
angol nyelv – bármely szakos gimnáziumi tanár https://kozigallas.gov.hu/pages/jobviewer.aspx?ID=tkmi2pf3g3 fizika - bármely szakos gimnáziumi...
Lehetséges a mentőexpedíció?
Iskolánk a 2017/18-as tanévben sikeresen pályázott az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Emberi Erőforrások Támogatáskezelő finanszírozásában az Nemzeti Tehetség Program keretében...
Képlet a sikerre
Farkas Dezső Junior Templeton Fellow Sikeres gondolkodásmód-Fiatalok szemszögéből című előadása téma választásával, élvezetes stílusával, hitelességével méltán lett népszerű diákjaink körében.
2017. május 26-án, a Szucsán András teremben a Jövőt Építők Generációja Egyesület elnöke tartott előadást a témáról.
Minden számnak sok alakja van
"A matematika tanulásával az ember személyisége sokoldalúan fejlődik, fejlődik problémamegoldó képessége, figyelme, kreativitása, döntéshozó képessége, logikus gondolkodása, és még sorolhatnánk... "
A MATEMATIKAI EREDMÉNYESSÉGET BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK – Pedacta, 2011 Szabó-Thalmeiner Noémi
A matematika amellett, hogy sok diákunk továbbtanulásában is nagy szerepet játszik, még lehet, hogy életcélt, munkát fog jelenteni, sőt szórakozást, kreativitást is jelent. A motiváltság megteremtésével igyekszünk megalapozni tanulóink pozitív attitűdjét.
Országos bajnok elsősegélynyújtók
Első helyen végzett az idei Országos Elsősegély-ismereti Verseny döntőjében Budapesten a Giricz Anna (Csongrádi Batsányi János Gimn., 12.f), Boták Etelka (Boros Sámuel Szakgimn., Szentes, 12.b) és Komár Noémi (Boros Sámuel Szakgimn., Szentes, 9.c) alkotta csapat.
Az elmúlt 6 év szakmai sikerének tekinti ezt az eredményt Anna, aki a helyi Gimnázium végzős kitűnő tanulójaként, a Batsányi Alapítvány díjazottjaként évek óta nemcsak neves versenyek, hanem egészségügyi napok, „Dokudrámák” stb. szervezésében, lebonyolításában is aktívan részt vesz. Sőt, nem egy „éles” helyzetben: a Fő utcán epilepsziás rohamot kapott, kritikus állapotba került felnőttön, táborokban, rendezvényeken is segítve bizonyította rátermettségét - bár szerénysége miatt nem szereti, ha ezekről túl sok említés történik…
Környezetvédelmi és ökológiai terepgyakorlaton 11. emelt biológia fakultációs diákok
A környezetvédelmi világnap alkalmával 2017.06.06-án a Csongrádi Batsányi János Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium 11.évfolyamos emelt biológia fakultációs diákjai Törökné Török Ildikó tanárnő vezetésével 3 órás terepgyakorlaton vettek részt a csongrádi Holt-Tisza környékén. Az első állomáshely a Serház-zugi Holt-Tisza volt, ahol a 18 fős diákcsoport a levegő és a víz fizikai, kémiai tulajdonságait mérte meg. Mérték Secci-koronggal a víz zavarosságát, digitális hőmérővel és hőkamarával a levegő , a víz hőmérsékletét, Geiger-Müller számláló elvén működő radioaktivitásmérő műszerrel a radioaktivitást, multiméterrel a levegő páratartalmát, az adott területen lévő fényintenzitást, hőmérsékletet, zajszintet, a vízanalizáló koferrel a víz pH-ját, ammónim-, foszfát, nitrit-és nitráttartalmát, összkeménységét. Vízmintát is gyűjtöttek szakszerű eljárással, amely további vizsgálatára az iskolai diáklaboratóriumban kerül sor (fotók).
Idegen nyelvi mérés 2017. Iskolai eredmények összesítése
A mérésről
A 2016/2017-es tanévben harmadik alkalommal került sor az idegen nyelvi mérés lebonyolítására.
Az idegen nyelvi mérés célja elsősorban az, hogy az iskolákat szembesítse saját nyelvoktatásuk eredményességével. Az idegen nyelvi mérés azt méri, hogy az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanuló 6. és 8. évfolyamos tanulók nyelvtudása megfelel-e a tantervi követelményekben előírt KER (Közös Európai Referenciakeret) szerinti szinteknek. 6. évfolyamon a tanulók A1-es szintű, 8. évfolyamon A2-es szintű feladatlapot töltöttek ki. Annak a tanulónak a nyelvtudása felel meg az adott KER szerinti szintnek, aki a feladatlapon elérhető maximális pontszám 60 százalékát elérte.